עקרונות בסיסיים בפוטותרפיה

עקרונות בסיסיים בפוטותרפיה

סוקרת בפוסט מספר איכויות  מהותיות שמאפיינות את הפוטותרפיה.

  • קשר בין דימוי חזותי לזיכרון-  הנחת היסוד בפוטותרפיה היא שהתנסויות אנושיות וזיכרונות קשורים בצורה הדוקה עם תופעות חזותיות. צילומים יכולים לעזור למטופלים לחזור לזיכרונות ולמגע עם תכנים נפשיים שאינם נגישים בקלות דרך מילים.
  • ביטוי עצמי דרך דימויים חזותיים- הצילום מספק למטופל כלי לביטוי עצמי ולחקירה של רגשות ותהליכים פנימיים. זהו אמצעי לביטוי נקודת מבט אישית ולהבנת החוויה הפנימית של האדם.
  • העברת נקודת מבט ויצירת מגע עם תכנים סמויים- באמצעות תיעוד של עולמו הפנימי והחיצוני של המטופל, ניתן לעורר תובנות חדשות ולהבין,  בעזרת מטפל מקצועי ומורשה, את מצבו הרגשי בצורה מעמיקה.

ניתן להשתמש בפוטותרפיה במסגרת פרטנית, קבוצתית או משפחתית. היא יכולה להוות כלי חשוב בעבודה עם אוכלוסיות שאינן מצליחות לבטא את רגשותיהן מילולית עקב בעיות אורגניות, רגשיות או תרבותיות.

הטיפול בפוטותרפיה  כולל מספר טכניקות עיקריות:

אלבומים משפחתיים ותצלומים קיימים- עבודה עם תצלומים מהעבר מאפשרת למטופלים להעלות תכנים רגשיים, הרבה פעמים תכנים קשים שנמצאים בתוך הנפש פנימה,  ולחקור נושאים הקשורים ביחסים משפחתיים ובינאישיים. תצלומים אלו יכולים לשמש כקול חי לתכנים ולזיכרונות הקשורים לעבר ולמשפחה ומהווים בסיס לתהליך ריפוי מול הכאב.

צילום פעיל- המטופל מצלם את סביבתו ואת חייו על פי בחירתו האישית. הצילום מאפשר למטופל לבטא את נקודת מבטו האישית, לחשוף תכנים רגשיים סמויים, ולהאיץ תובנות על מצבו הרגשי ותחושותיו.

דיאלוג צילומי בעבודה בקבוצה,  בה המשתתפים מציגים תמונות ודנים בהן. כל חבר קבוצה מגיב לתמונה של האחרים ומשתף בתמונות משלו, מה שמוביל לדיון ולניתוח ויזואלי של תכנים רגשיים. זהו דיאלוג שמרחיב את נקודת מבטו של המשתתף ופורס מולו נקודות בחירה אחרות.

פורטרט עצמי צילומי- התמקדות בצילום עצמי מאפשרת למטופל לבחון את נראותו, זהותו ותהליכי צמיחה אישיים. הצילום העצמי מספק מראה לתהליך ההתפתחות והשתנות האישית.

פוטותרפיה היא כלי טיפולי רב עוצמה המשלב בין עולם הצילום לבין עולם הטיפול הנפשי המתקיים עם איש טיפול מורשה ומקצועי. היא מספקת דרך ייחודית המאפשרת ריחוק מהארוע,  להבנת רגשות, זיכרונות ותהליכים פנימיים, ומציעה פתרונות מותאמים אישית למגוון בעיות רגשיות ונפשיות.

 

לפגישת היכרות ללא עלות 0507818816

 

חברות מספרות

Powered by Simply
סימפלי - בית מלאכה דיגיטלי
Digital Workshop
phone-squarebarsenvelopewhatsappcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram